Bilgisayarı Modem Olarak Kullanma

Bilgisayarı modem olarak kullanma için birçok yöntem mevcuttur. Bu yöntemler çoğu kişi tarafından bilinmemektedir. Bilgisayarı modem olarak kullanma için ihtiyacımız olan tek şey bilgisayarımıza dahili veya harici olarak monte edilmiş olan kablosuz ağ adaptörüdür.

Bilgisayarı modem olarak kullanma size bilgisayarınıza bağlı olan interneti diğer kullanıcılarla paylaşma imkanı sunar. Windows Vista, Windows 7 ve Windows 8 ‘de bilgisayarınızda mevcut olan interneti paylaşmak için her hangi bir program ihtiyaç yoktur. Eğer işletim sisteminiz Windows Xp ise program kullanmak zorunludur. Bilgisayarınıza interneti VINN veya ADSL üzerinden bağlamış olabilirsiniz. Kullanacağımız yöntemlerde internetin bilgisayarınıza nasıl bağlı olduğu fark etmez.

Windows Vista, Windows 7 ve Windows 8 için Denetim masası --> Ağ ve Paylaşım Merkezi --> Yeni bağlantı veya Ağ kurun adımlarını sırasıyla izliyoruz.


Kablosuz ağ kurulumu için


Kablosuz geçici (bilgisayarlar arası) ağ kur seçeneğini seçerek ileri tuşuna basıyoruz.


Ağ adını ve güvenlik anahtarını belirleyerek ileri tuşuna bastığınızda internet paylaşımı sağlayan kablosuz ağ kurulumunu gerçekleştirmiş oluyoruz. Diğer cihazlardan kablosuz ağ araması yapılarak giriş yapabilirsiniz. Bazı cihazlar WPA2 şifrelemesini kabul etmez. Bunun yerine WEP şifrelemesini tercih ederek ağınızı kurunuz.

Windows 7 işletim sistemine sahip bir bilgisayardan internet paylaşımını programla yapmak için Maryfi Wi-Fi programını indirin. www.maryfi.com/download/MSRMesh-VirtualWIFI.MSI ve www.maryfi.com/download/Maryfi-EN.exe linklerinden programları indirin ve sırasıyla kurun. Kurulumu basit bir şekilde yapabilirsiniz. Diğer cihazlarınızdan sınırsız bir şekilde internete bağlanma keyfini yaşayın. Dikkat edilmesi gereken husus bazı kablosuz ağ adaptörleri bu paylaşımı desteklememektedir. Yaklaşık olarak 2003 öncesi alınan dizüstü bilgisayarlar ve kablosuz ağ adaptörleri internet paylaşımını desteklememektedir, yine de denemekte fayda var.

Windows XP işletim sistemine sahip bir bilgisayarda WiFi Hot Spot Creator programıyla basit bir şekilde işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz. İndirme linki: www.wifihotspotcreator.com/WiFiHotSpotCreatorSetup.exe Aynı şekilde yaklaşık olarak 2003 öncesi alınan dizüstü bilgisayarlar ve kablosuz ağ adaptörleri internet paylaşımını desteklememektedir, yine de denemekte fayda var.

Sistem gereksinimleri

PC w/ Pentium 4 veya üstü
PC w/ 512 MB RAM veya üstü
20 MB boş harddisk alanı
Programla uyumlu kablosuz ağ adaptörü

Anlatımı sitemizde bulunan paylaşım butonlarından değerlendirir ve paylaşırsanız memnun oluruz. Doğru bilgilere herkesin ulaşabilmesi umuduyla…

Yorumlar

  1. ben vınn kullanıyorum bilgisayardan internet paylaşımını actım ama telefon wi-fi olarak görmüyor. acaba sorun vınn olduğu için mi?

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle hayır. VINN modeminizi de sayfada anlatılan adımları uygun olarak uyguladığınızda paylaşıma sunabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. senin dediğini yanısını yaptım amaaa oluşturduğum geçici ağ sadeces sağ alt köşede anten kısmında geliyor, bağdşatırcı ağ ayarlarını değiştirin butonuna gelmyor, ordan problem çıkıyor bende,,,,,
    türkcell vınn özelliklerden paylaşım dan özel ağ seçin diyor benim oluşturduğum ağ ordan da çıkmıyor çıksa direk paylaşım verecek bunun hakkında bir bilginiz varsa paylaşıınız

    YanıtlaSil
  4. dün bir problem arz etmiştim ne oldu yorumu silmişsiniz...? geçici ağ benm normal ağların olduğu sayfada çikmiyor sadece wirelles anten yerinde görüniyor o yüzden vından onu seçip paylaşım olmuyor

    YanıtlaSil
  5. teşekkür ederim güzel bilgi

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle şunu belirtelim, silinen her hangi bir yorum yok. Wireless sürücünüzü kaldırın, utility olmadan yalnızca sürücüyü yükleyin. Sorununuz kalmayacaktır.

    YanıtlaSil
  7. bilgiler için teşekkürler
    wireless kaldır demişinde nasıl yani driver mi kaldırayım birde utiliti nedir, ben pek alamadım da açar mısınız:(

    YanıtlaSil
  8. ben bunu yaptım, smart tv de kullanmak istiyorum, cep tlf ve laptop görüyor ama smart tv görmüyor kablosuz modem olarak, acaba onlar sadece modem ilemi çalışıyor, veya belli ip aralığındaki modemlerimi modem olarak görüyorlar, çünkü bu bağlantıda verilen ip modemlerin ip çok farklı

    YanıtlaSil
  9. Uygulamış olduğunuz yöntemleri bire bir farklı bilgisayarda uygulayın. Bilgisayarınızın işletim sistemi, donanımı veya modeminizin yazılımı uyumsuz olabilir.

    YanıtlaSil
  10. SORU1? senin dediğini yanısını yaptım amaaa oluşturduğum geçici ağ sadeces sağ alt köşede anten kısmında geliyor, bağdşatırcı ağ ayarlarını değiştirin butonuna
    gelmyor, ordan problem çıkıyor bende,,,,, türkcell vınn özelliklerden paylaşım dan özel ağ seçin diyor benim oluşturduğum ağ
    ordan da çıkmıyor çıksa direk paylaşım verecek bunun hakkında bir bilginiz varsa
    paylaşıınız
    CVP1Öncelikle şunu belirtelim, silinen her hangi bir yorum yok. Wireless
    sürücünüzü kaldırın, utility olmadan yalnızca sürücüyü yükleyin. Sorununuz
    kalmayacaktır.
    SORU2?? bilgiler için teşekkürler
    wireless kaldır demişinde nasıl yani driver mi kaldırayım birde utiliti
    nedir, ben pek alamadım da açar mısınız:(

    YanıtlaSil
  11. Bilgisayarınızın paylaşımı desteklediğine emin misiniz?
    http://www.programdoktoru.com/hotspot-wifi-windows-8/
    Bu linki incelediniz mi?

    YanıtlaSil
  12. yok abi yok ... olmuyor orda verilen özellikleride tutuyor ,,,, yaa bu uzaktan pcı yönetme prg kurayımda şuna bir bak ,,,, benm burda 3G çekmiyor kasabdayım da ondan da olabilir

    YanıtlaSil
  13. yeni bağlantı veya ağ kurundan sonra .. kablosuz geçici ağ kur seçeneği bende çıkmıyor..win.8 kullanıyorum ve pc sony vaıo i5 kısacası istediği öz. bende var neden olmuyor acaba yardım edebilirmisiniz..

    YanıtlaSil
  14. Dediğiniz gibi yaptım ama diğer cihazlar wifi taraması yapınca bulmuyu ama pc ye bakınca ''Kullanıcılar Bekliyor'' yazıyo. Acaba neden olmuyo yardım ederseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  15. Şifreleme şeklini değiştiriniz.

    YanıtlaSil
  16. Vınn kullanıyorum. İki şifreleme şeklini de denedim. Wpa2 şifresini telefonum kabul etmedi Wep i kabul etti fakat bağlanmış görünsem de telefonumda yukarıda turkcell yazısının yanında wifi ya bağlı olduğumu belirten sembol çıkmıyor, telefonum internete bağlanmıyor neden olabilir acaba?

    YanıtlaSil
  17. Telefon marka-model?

    YanıtlaSil
  18. benim bilgisayarımda kablosuz geçici ağ kur diye bir seçenek yok ben ne yapıcam modem komşuda biz kablolu çekiyorz ama teldende bağlanmak istiyorumm bana bi yardımcı olursanız sevinirmm

    YanıtlaSil
  19. ben yeni bağlantı veya ağ kuruna tıklıyorum ancak internete bağlan-yeni bir ağ kur-çalışma alanına bağlan-çevirmeli bağlantı kur sadece bunlar çıkıyo kablosuz geçici (bilgisayarlar arası) ağ kur çıkmıyo nedeni nedir söyler misiniz

    YanıtlaSil
  20. Bendede aynı sorun var anlatılanların hepsini teker teker yaptım ama 2 dk sonra açtığım ağ siliniyor hemde ağ bağdaştırıcımı alalı daha bir ay oldu yardım ederseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  21. internete bağlı olmanız gerekir yoksa onlar çıkmaz

    YanıtlaSil
  22. lütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
  23. Bilgisayarı kapatınca çalışmaya devam eder mi ?

    YanıtlaSil
  24. Devam etmez, yeniden çalıştırmanız gerekli.

    YanıtlaSil
  25. benim ki fenercell vın ama bunu yapınca windows kurulumunu yapamadı dior

    YanıtlaSil
  26. andiroid telefon bu ağa bağlanmıyor bunu nasıl hallederim1 Mart 2014 18:37

    Android telefon bu ağı görmüyor nasıl halledebilirim

    YanıtlaSil
  27. Şifreleme şeklini değiştirin ve o şekilde deneyin.

    YanıtlaSil
  28. Bilgisayarı modem olarak kullanma yöntemi sayfasını inceleyin.

    YanıtlaSil
  29. bende bilgisayar arası geçici ağ kur seçeneği yok lütfen yardım...

    YanıtlaSil
  30. ben bu dediğiniz herşeyi yaptım samart televizyonu ağı görüyor fakat bağlanmıyor sorun nedir yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  31. Smart Tv nizle ilgili problemin ne olduğunu bilmemiz mümkün değil. Fakat kurmuş olduğunuz bağlantıya, akıllı telefonunuzla bağlanıp internet erişimi sağlayabiliyorsanız Smart Tv niz bağlantı şeklini kabul etmiyor demektir. Bilindiği üzere WPA, WAP, WEP gibi bağlantı şekilleri var. Bunlardan hangisinin Smart Tv nize uygun olduğunu bilmeniz faydalı olacaktır.

    YanıtlaSil
  32. Slm bu program doktorunun şifresini nasıl degişirim kendi verdiği şifre var basit bir şifre ...şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  33. benim sorum şu pc ye ethernet kablodan gelen interneti wifi olarak paylaştığımzıda ve telefondan bağlantı sağladığımızda telefondan yapılan aktiviteler diğer moden kullanıcılarını rahatsız eder mi ? yoksa sadece paylaşım yapan pc ye mi yansır

    YanıtlaSil
  34. Benim asıl öğrenmek istediğim wi-fi güçlendirici anten ile limanda internete bağlanıyorum fakat telefonum ile bağlanamıyorum. Bağlandığım hattı bilgisayardan telefona veya tablete nasıl aktarabilirim?

    YanıtlaSil
  35. Öncelikle, telefonla bağlanamamanızın nedeni nedir? Sinyal zayıf olduğu için mi? Bununla birlikte, wi-fi adaptörleri, aynı anda aldığını veremez. Tek zamanlı olarak, alıcı veya verici görevini üstlenirler. Çözüm olarak, internete bağlanmış olduğunuz cihazdan kablo yardımıyla diğer cihazlara internet paylaşımı yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  36. Denizci olduğumuz için limanlarda zayıf internet buluyoruz ve telefon ile bağlanamıyoruz. Laptop ise zayıf görüyor sinyali. Amacım bilgisayar ile yakaladığım sinyali (bilgisayarı modem olarak kullanıp) telefona ve tablete aktarmak. Bunu nasıl yapabiliyoruz?

    YanıtlaSil
  37. kadir kalaycı5 Mart 2016 16:40

    verdiğiniz 2linkten birincisi 2sine yöneltiyor ilk programıkn ismi nedir

    YanıtlaSil
  38. Merhaba benımde bu konuda bı sorunum var uzaktaki wifi ağını çeksin diye anten li bi cihaz getırdı arkadaş hocam bağlandı wifi agını ama bilgisayarda da içeriye dağıtmak istiyorum paylaşım açık görünüyor başka cihazda bilgisayardan paylaştıgım internet şifreyi giriyorum baglanılmıyor oraya kadar gelebiliyorum hocam neden baglanılamıyor cevap vrrırsenız çok memnun olurum

    YanıtlaSil
  39. Hocam cevabınızı bekliyorum bı suru şantıye işcisini ilgileniyordiriyor

    YanıtlaSil
  40. Arkadaşım öncelikle kolay gelsin. Anlatmak istediğini ve kurmuş sistemi tam olarak anlayamadım. Ancak wireless sistemi basittir. Tek wireless sürücüsü üzerinden hem sinyal alıp, aynı zamanda da sinyal dağıtamazsın. Alıp dağıtma teknolojisi daha yeni çıktı sayılır. Bu da modemlerle halledilebiliyor. Tavsiyem IMESH özelliği olan bir modem almanız. Bu şekilde büyük bir problemin üstesinden gelmiş olursunuz.

    Bunun yerine şu anki mevcut sistemle, şifreleme türünü değiştirerek dağıtmayı deneyebilirsiniz. WPA- WPA2 - WEP

    YanıtlaSil
  41. merhaba kolay gelsin benim leptop lenovo yaptım ama en son adım da üstte kurulum yapılamadı diyor ne yapmam gerek

    YanıtlaSil
  42. https://programdoktoru.blogspot.com.tr/2013/01/bilgisayari-modem-olarak-kullanma-yontemi.html --- sayfada anlatılanı da dener misiniz?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder