CD30 MP3 GID TID BID CID

CD30 Mp3, Triple Info Display (TID) “Üçlü Bilgi Ekranı”, Board Info Display (BID) “Yönetim Kurulu Bilgi Ekranı”, Graphical Info Display (GID) “Grafik Bilgi Ekranı” ve Colour Info Display (CID) “Renkli Bilgi Ekranı” opel marka araba sahibi olanları yakından ilgilendiren terimlerdir.

CD30 Mp3 lerde ve ekranlarında kronik hatalar yaşanmaktadır. CD30 Mp3 ler belirli bir süre sonra CD leri okumamaya başlamakta, ekranlarda piksel bozuklukları oluşmaya başlamaktadır. Ülkemizde bu tarz sorunlarla ilgili problemlere çözüm bulabilecek bilgili teknik personel bulmak oldukça zordur.
Öncelikle CD30 ve CD30 Mp3 arasındaki farktan bahsedelim. İsminden anlaşılacağı üzere CD30 lar yalnızca “TRACK” ses dosyalarını çalabilmektedir. Yani 700 mb kapasitesi olan bir CD ye track olarak ortalama 20 şarkı yazdırırsak CD30 da çalışacaktır. CD30 MP3 te ise “MP3” formatında 100’e yakın ses dosyası yazdırarak şarkıları çalıştırabiliriz. Mp3 veya track CD’si için gerekli programlar; Ashampoo Burning Studio, Free Burn MP3-CD, BurnAware Free, Nero vb. birçok program olarak sıralayabiliriz.

Triple Info Display (TID)
Opel Üçlü Bilgi Ekranı
Opel Üçlü Bilgi Ekranı 

  Board Info Display (BID)
Yönetim Kurulu Bilgi Ekranı
Yönetim Kurulu Bilgi Ekranı 

  Graphical Info Display
(GID) Grafik Bilgi Ekranı 
Grafik Bilgi Ekranı 

Colour Info Display (CID)
Renkli Bilgi Ekranı
Renkli Bilgi Ekranı

Triple Info Display (TID) “Üçlü Bilgi Ekranı”, Board Info Display (BID) “Yönetim Kurulu Bilgi Ekranı”, Graphical Info Display (GID) “Grafik Bilgi Ekranı” ve Colour Info Display (CID) “Renkli Bilgi Ekranı” opel marka arabalarda bulunan ekran çeşitleridir. Ekran üzerinde arabanın yakıtı, arıza durumu, hava sıcaklığı, zaman, anlık yakıt tüketimi, çalan şarkının adı, radyonun adı hatta radyatördeki suyun sıcaklığını dahi göstermektedir. Ekran üzerinde bulunan göstergeler bizler için sürüşle ilgili bütün bilgileri vermektedir.

Belirli kullanımdan sonra bilinmeyen nedenlerden dolayı ekran üzerine piksel bozuklukları meydana gelmektedir ve tamiri için değişime gidilmektedir. Piksel bozukluklarını onaracak teknik personeli ülkemizde bulmak oldukça zordur, hatta imkansızdır. Değişim ise pahalıya mal olmaktadır. CD30 Mp3 veya NAVI70 lerde de aynı problemler yaşanmaktadır.










Onarım maksatlı, değişime giderek almış olduğunuz yeni ürünlerin birbiriyle eşleşmeme durumu oluşmaktadır. Alacağınız ürün boşandırılmış, almış olduğunuz ürüne takacağız cihaz da boşandırılmış olması gerekmektedir. İkisi de ayrı olarak boşandırılmış ürünler evlendirilerek çalıştırılabilmektedirler. Tabi bütün bu işlemleri yapabilecek bilgili teknik personeli bulmakta hayli zordur.

Yukarıda bahsedilen konularda yaşamış olduğunuz problemleri ve bulmuş olduğunuz çözümleri paylaşmanız dileğiyle.

Yorumlar

  1. aracımda teyıbı soktum baska teyp taktım baktımkı arıza kodlarını gostermıyor arabanın kalorıfer hortumu patlayınca anladım gerı takmak ıstedım ama hıcbır ıslem yapamıyorum lutfen yardım edın

    YanıtlaSil
  2. Aracınız opel mi? CD30 MP3 yerine mi başka teyip taktınız? Hiç bir işlem derken mesela? Açık olarak yazarsanız yardımcı olmaya çalışırız.

    YanıtlaSil
  3. 2007 astra gtc orjinal teyibini çıkartıp normal usb cd calar teyp takıldı tekraradan orjınal teyıbı gerı taktırmak ıstedım ama orjınal teyıp baglandı fakat acma kodunda teyıp acılıyor kapatma kodunda kapanıyor sadece dıreksıyondan bc fonksıyonuna gırıs yapabılıyorum ne ses nede dıreksıyon ve teypte hıcbır ıslem olmuyor acma kapama harıcınde lütfen acil yardımm

    YanıtlaSil
  4. ekleyerek sase leme(Topraklama)Ses icin gereklidir,mute x isareti cikar(ses Kapali), cd dvd mp3 oynatici radyonuzdaki -baglayiniz (iso kaplusu kullanarak) ozellikli cd mp dvd oynaticilari kullanabilir siniz(Alman araclarinda ekran gorunuteleme icin + + baglantilari sari+ kirmizi =kablo birlesmeli.- + Islemleri ne dikat ediniz her aracda ayri - + uygulamasi cihazlarin uzeinde kirmizi rek yazi ile belirtilmisdir turuncu

    YanıtlaSil
  5. Astra h aracacımda Tid ekranı ve cd30 mp3 teyp var teyp açıldıktan birkaç saniye sonra display safe yazoyor ekranda teyp orjinal teybi değilmiş evlendirme , boşandırma işlemi varmış bu sorunu nasıl giderebiliriz .

    Aracım essentia model 2005 tid ekranını söküp gıd,ekranı takabilirmiyiz . Ekrana aracın anlık yakıt tüketimi gibi bilgiler gelirmi ?

    YanıtlaSil
  6. tid ekranı 5 sn sonra falan display safe yazıyor ? bunu nasıl düzeltebiliriz ? evlendirme boşandırma işlemi yapılcakmış sanırım .
    cd30 mp var aracımda tıd ekranı var cıd ekranına çevrilirmi ?
    2005 essentia

    YanıtlaSil
  7. Benim ilginç bir sorunum var kısaca anlatayım; Corsa B aracımın ekranını söktüm, ampullerini değiştirdim, soyulmalar vardı, onları tamamen soyarak ekranı yeni hale getirdim. Ekranı taktım, farları açtığımda ekran çalışıyor, dimmer olarak açıp kısıyorum ama farlar kapalıda olsa, kontak açıkkende ekranın aktif olması lazım ama olmuyor. Sorun çok saçma, herşeyi kontrol ettim, sigortaları ettim, tekrar söktüm, lehimlerin üzerinden bir daha geçtim, sorun yok. Farları açınca çalışıyor, kontağı açınca farlar kapalıysa açılmıyor ekran. Kafası karışmıştır dedim aküyü söküp tekrar taktım düzelmedi. Sizce sorun ne olabilir? Serviste tech cihazı ile düzeltilecek birşey olabilir mi? alakası var mıdır?

    YanıtlaSil
  8. Opel vectra c aracimica cd 30 teyp aldım fakat kodu yok nasıl bulabilirim yardım lutfennnnn

    YanıtlaSil
  9. Internetten cd 30 aldık fakat şifresi yok açılmalı yardım lazım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder